Friday, October 25, 2013

The Red Warriors - Road To Champion 2013


Malam ini tepat jam 8:45 mlm bertempat di Stadium Sultan Mohd ke IV Kota Bharu akan berlangsung perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia antara TRW vs ATM. Sudah tentu sebuah perlawanan hebat yang amat dinantikan oleh para peminat bolasepak tanahair terutamanya para penyokong TRW sekelian.

Khabarnya ada beberepa orang peminat yang pengsan atau cedera semalam semasa berebut mendapatkan tiket untuk menyaksikan perlawanan ini. Para peminat sanggup bersesak dan bergadai nyawa demi pasukan TRW yang tercinta. Maka sudah tentulah harapan peminat sekelian TRW dapat mempamerkan corak permainan terbaik pada malam ini untuk mematahkankan segala mortar dan peluru kapur serangan barisan pejuang The Gladiators yang memang terkenal lasak dan tidak mengenal erti letih dan putus asa yang sanggup berjuang hingga ke titisan saat permainan yang terakhir.

Yang pasti TRW harus peka dan bersedia malah kena ingat bahawa ATM pernah mencalarkan maruah mereka bila meleburkan rekod tanpa kalah TRW di gelanggang keramat mereka di Kota Bharu ini bila membedil TRW dgn skor 3-1. Jika ada pasukan yang layak merobek kubu Kelantan hingga bisa menidakkan hasrat TRW ke final Piala Malaysia, maka ATM ialah pasukan musuh tegar itu. 

Justru wira-wira TRW kena faham dan peka pada situasi ini dan stay focus. Apatah lagi ATM dipimpin oleh pakar strategi  dan taktikal yang hebat iaitu bekas jurulatih TRW yang banyak berjasa kepada kebangkitan TRW suatu masa dulu di pesada kelompok pasukan elit negara iaitu B Sathianathan. Dia banyak tahu kelemahan dan kekurangan TRW untuk di eksploitasikan. Maka awas TRW.

Kelincahan feeder ATM di kedua sayap mereka iaitu Christie Jayaseelan dan Venice Elpi Dannykaya mesti di ikat atau dicantas baik punya. Jika tidak ia akan membekal peluru berpandu buat penyerang berbisa mereka iaitu Marlon Alex James bersama Hai-O, Fitri Omar dan Bruno Sebastian Martelotto. Kombinasi maut yang boleh membawa mudarat besar kepada TRW. Gol Jayaseelan di Stadium Selayang minggu lepas is a beauty. Penjaga gol ATM iaitu Farizal Harun juga sangat tangkas mematah serangan lawan. ATM mengejar jaringan 2-0 dan itu bukan mustahil.

Pengendali TRW Bojan Hodak dari Crotia sudah tentu mengambil kira segala faktor termasuklah corak permainan di padang basah, taktikal permainan di masa tambahan atau strategi penentuan sepakan penalti. ATM bukan pasukan yang baru dia kenal. 

Orang besi Dickson Nwakame yang membuka rahsia skim latihan pantai lasak menendang dan menggelecek buah kelapa dan menyepak ala tomoi batang kelapa tika usia mudanya sudah tentu menjadi taruhan utama TRW untuk menarik seberapa ramai pemain pertahanan ATM melekat mengerumuninya sekali gus membuka ruang yang lebih terhidang buat Nor Farhan dan Indra Putra. 

Manakala kapten TRW iaitu Badri Radzi atau Piya sudah tentu lah penjana utama bilek injin TRW bagi percaturan taktikal pasukan yang sememangnya watak terpenting yang bakal menentu halatuju game malam ini. Seterusnya para peminat menaruh harapan tinggi untuk benteng akhir TRW iaitu Khairul Fahmi Che Mat atau Apex untuk berada di tahap top-form pada malam ini bagi menidakkan segala percubaan 50-50 ATM. Keputusan 1-0 atau 1-1 sudah cukup melayakkan TRW ke final Piala Malaysia musim ini. Road to champion TRW akan menjadi realiti. Gomo Kelate Gomo !!

Lawan pilihan saya untuk TRW di Final nanti?  Sarawak. Kenapa? Kerana TRW belum pernah di suakan dengan team Sarawak musim ini. Jadi element of surprise terpahat di sana. Tambahan lagi Sarawak adalah pasukan yang kuat pada musim ini dengan menjuarai Liga Premier. Sarawak juga seperti TRW punyai para peminat fanatik tegar yang besar. Saya rasa Sarawak boleh menang menentang Pahang malam esok di gelanggang sendiri dengan jaringan 2-0 atau 4-1. Lagipun TRW selalu sangat berjumpa team Pahang pada musim ini dengan keputusan terkini TRW membelasah Pahang 4-0. Dah tak ada thrill bro !!

Maka saya sangat berharap lawan TRW di Final nanti bukannya team Tok Gajah tapi team Ngap Sayot yang di pimpin oleh pengendali Belanda yang sangat berpengalaman iaitu Robert Alberts. Harapan pasti disandarkan kepada pemain tengah, Junior Eldstar dan Guy Bwele; dua pemain sayap, Joseph Kalang Tie dan Ashri Chuchu serta dua penyerang berbisa mereka iaitu Muamer Salibasic dan Bobby Gonzales. Ngap Sayot Ngap Sayot !!

@@@

2 comments:

Zul fattah said...

insyaAllah.. kelantan menang dgn 1-0

School Of Tots said...

TQ zul fattah. TRW di bedil oleh ATM tapi smangat juang tinggi TRW d bwh sokongan padu peminat setia dan takdir Ilahi telah membawa TRW ke Final. Tok Gajah menanti. Smoga TRW utuh mempertahan kejuaraan.

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...