CLICK n GO

Friday, September 25, 2009

Program Raya


Malam raya kami sekeluarga pi shopping kat Jln TAR. Tu dia ramainya manusia. Macam2 ada. Selalunya beli baju melayu kat Wisma Yakin. Last year dapat harga RM90 rasa murah habis. Rupanya kat jalan TAR ni lagi murah. Depa kata lagi ke pagi lagi runtuh harganya.

Dipendekkan cerita saya dan anak sulong beli baju melayu yang sangat elok kualitinya dengan harga RM50 sepasang. Saya tengok jam dah dekat 1 pagi tapi pengunjung makin sesak. Rasa seronok pun ada. Saya ada tanya seorang peniaga tu, nak balik pukul berapa ni? Dia jawab saya selalunya pukul 5 pagi. On the way home saya perhatikan kereta2 banyak di parking di tepi jalan2 sehingga ke Wisma Sime Darby kat Jln Raja Laut. Polis pun bagi can, no saman.
Setelah ke masjid As Salam untuk solat raya, balik ke rumah menjamah juadah dan sessi bersalaman dan bergambar. Seterusnya ziarah ahli khariah di pagi raya bermula dengan rumah Hj Mokhtar, Hj Jo, dan Hj Pak Nor. Pada tengaharinya kami menerima kunjungan teman dari Jln Tanjung iaiatu Sdra Reduan bersama anak bongsunya. Pada petangnya kami berkunjung ke rumah Hj Kamaruddin dan malamnya ke rumah Hj Sharudin. Pada hari raya kedua kedua kami berkunjung ke rumah Hj Munir, rumah Che Din di Jln Semarak, dan kunjung balas ke rumah Reduan. Berakhir dengan kunjungan ke rumah Hj Hamzah dan Hj Azman. Malamnya kami menerima tetamu iaitu Hj Md Nor & isterinya Kak Mah.

Pada raya ketiga, Iman anak ketiga saya mengajak untuk berjalan ke KL. Isteri pulak mengajak singgah ke nursery Sg Buloh untuk membeli okid, baja nuggetnya dan rumput karpet jepun untuk di tanam di bawah rumah okid baru kami. Destinasi seterusnya ialah One Utama dan bersantai sambil membeli belah hingga ke malam. Anak2 siap main boling lagi.

Hari raya keempat di penuhi dengan aktiviti mengemaskini rumah luar dan dalam. Saya sibuk dengan aktiviti menanam rumput karpet. Petangnya anak sulong kami Amir Asyraf terpaksa berangkat ke UIA PJ di mana esoknya akan berlangsung peperiksaan akhir semesta untuk subjek Math. All the best my son !!

Pada raya kelima kami menerima kunjungan kawan sepejabat Sdra Yusof dan isteri bersama tujuh orang anaknya. Hidangan mee goreng, biskut raya, dan air sirap sejuk yang sempat kami sediakan. Mereka sebenarnya dari kampung di Permatang Pauh on the way balik ke rumah di Taman Melewar, langsung singgah untuk ziarah kali pertama. Terima kasih sudi ziarah dan membawa buahtangan guava tanpa biji dari Perak, my peberet.

Pada raya ke enam ini, saya menyambung dengan finishing touch untuk perojek rumput karpet jepun di rumah okid. Alhamdulillah settle akhirnya.

Isteri pada awal pagi menyiapkan pesanan biskut raya seorang kawan. Seterusnya isteri bersama anak2 membuat persediaan untuk 'open house' kami besok. Di jangkakan kami bakal menerima 70 orang tetamu termasuklah 15 kawan Amir dari UIA. Semoga semuanya berjalan lancar. Jazakallah.

1 comment:

amir acap said...

hehehe..meriah gak la raye taun ni..so ari sbtu ni la skali ag open house umah kt..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...