Sunday, September 23, 2012

Kitab Percuma Dari Rusia




Alhamdulillah, isteri saya telah mendapat hadiah 'suprise' ini pada 20 Sept 2012 courtesy of Pena Maya from Russia yang menganjurkan giveaway 6 biji Kitab pilihan. Saya telah menyatakan hajat untuk menghadiahkan Kitab Ringkasan Riyadhus Solihin ini kepada isteri.

Komen saya pada 16 Sept 2012 di blog Pena Maya yang menjadi asbab capaian rezki yang tidak disangka ini adalah seperti berikut..

"Assalamualaikum Sdra Umar. Semoga usha murni Sdra ada nilaiannya di sisi Allah.

Jika ada rezki, saya berhajat menghadiahkan buku Ringkasan Riyadus Solihin (no.2) buat isteri tercinta yg istiqamah mentelaah Kitab Riyadus Solihin Jilid 1 & 2. Semoga kitab ringkasan ini memudahkan lagi pemahaman secara total.

Kecintaan kepada Rasulullah ialah dgn taat kepada segala ajarannya. Maka usah bertangguh untuk taat walaupun perkara yang sekecil-kecilnya seperti minum sambil duduk atau pakai selipar dengan mendahulukan kaki kanan.

Saya boleh dihubungi di xxx@gmail.com.

Jazakallah. Saya doakan Sdra berjaya dalm hidup dunia dan akhirat."


Terima kasih kerana hadiah hebat ini. Usha murni Sdra Umar (Pena Maya) patut dicontohi oleh kita semua, khasnya mahasiswa/i di  universiti2 tempatan. Saya doakan semoga Pena Maya dan kawan2nya sekelian penuntut Malaysia di Russia agar dipermudahkan Allah dalam segala urusan mereka. Semoga kekal berjuang anak muda dalam mengajak manusia taat kepada Allah. 

@@@

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...