Tuesday, August 30, 2011

Salam Raya Untuk Semua Manusia Bertakwa

Mohon Maaf Zahir Batin


Selesai sudah program takbir malam raya di kariah saya sekejap tadi. Sebanyak 9 buah rumah diziarahi dan bergema takbir membesar keagungan Allah pada kesunyian malam raya, Alhamdulillah. Seramai 28 jemaah menyertainya. Kami bergerak dari rumah ke rumah bermula dari rumah Hj Mokhtar pada pukul 9 mlm dan berakhir di rumah Sdra Mohammad sekitar pukul 12 mlm. Ukhwah antara kami masih terserlah disebalik segala kelemahan yang ada. Rumah saya pada giliran ke 7.


"Assalamulaikum, terlebih dulu saya mewakili seluruh ahli keluarga saya mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian tuan2 hadir ke rumah saya ini untuk bersama-sama bertakbir raya. Alhamdulillah kita telah berjaya menjalani ibadah pada bulan Ramadan. Semoga kita lahir sebagai manusia bertakwa. Saya ingin memohon maaf jika ada kesilapan dan kesalahan selama ini. Akhirnya, jemputlah merasakan juadah ringan yang disediakan. Terima kasih."


Kepada semua para peminat dan pengunjung blog SOT, saya ingin mengucapkan salam raya dan berdoa agar sdra sdri berbahagia di samping yang tersayang. Yang penting kita harapkan agar kita ini tergolong pada kelompok manusia yang bertakwa kepada Allah. Kerana manusia bertakwa sahajalah yang akan berada pada naungan rahmat Allah dan berpeluang mendapat nikmat syurga Allah. Taatlah tanpa berbelah bagi pada Allah. Bersyukurlah tanpa sedetik rasa kufur pada segala nikmat Allah. Semoga 1 Syawal yang kita raikan ini adalah hari kemenangan yang penuh nilai dan makna bukan sekadar mainan perasaan atau rutin adat tahunan.


Selamat Hari Raya Aidil Fitri !!


@@@

4 comments:

Ala Ismail said...

Salam pakcik,

Selamat Hari Raya Aidlfitri. Maaf zahir batin.

cek

Hello Hello said...

selamat selamat...kifkifkif

School Of Tots said...

TQ Ala Ismail. Selamat Hari Raya. Teruskan istiqamah dlm ibadah.

School Of Tots said...

TQ bloghok...happy raya !!

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...