CLICK n GO

Wednesday, October 07, 2009

Peringatan Allah





Lubang Besar - Amerika Selatan

Menakutkan??? Ini kah yg dikatakan akhir zaman??? Ada pendapat mengatakan ini adalah tanda2 kemunculan Yakjuj & Makjuj dari dalam tanah? Atau…Dgn lubang sebesar ini… mungkinkah makhluk itu sudah muncul!!!!!

"Gempa di Padang jam 17.16, gempa susulan 17.58, esoknya gempa di Jambi jam 8.52. Coba lihat Al-Qur'an! demikian bunyi SMS yang beredar. "

Siapa pun yang membuka Al-Qur'an dengan tuntunan pesan singkat tersebut akan merasa kecil di hadapan Allah SWT. Demikian ayat-ayat Allah SWT tersebut:

  • 17.16 (QS. Al Israa ayat 16): Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.

  • 17.58 (QS. Al Israa ayat 58): Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).

  • 8.52 (QS. Al Anfaal: 52): (Keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir'aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Amat Keras siksaan-Nya.

Tiga ayat Allah SWT di atas, yang ditunjukkan tepat dalam waktu kejadian tiga gempa kelmarin di Sumatera, berbicara mengenai azab Allah berupa kehancuran dan kematian , dan kaitannya dengan hidup bermewah-mewah dan kedurhakaan, dan juga dengan keadaan Fir'aun dan pengikut-pengikutnya. Wallahu'alam.

@@@

11 comments:

pacoksiku said...

salam ziarah ..

maaf nak komen skit .. rasanya gambar lubang besar yg atas tu bukannya di sumatera tapi di amerika selatan .. penah dapat gambar tersebut beberapa thn yang lepas melalui email.

School Of Tots said...

pacoksiku - Terima kasih kerana pembetulan ini. Saya akan ubah tajuk dan penerangan posting ini.

Nota: dapat gambar & quote dari email yg di hantar kawan sepejabat.

pacoksiku said...

no problem.. n thanks for visiting my humble blog.

Jual Rumah said...

segala sesuatu yang terjadi telah tertulis lengkap didalam kitab suci al-qur'an.

segala sesuatu yang ada dimuka bumi ini pun telah ditetapkan olah sang pencipta kita,
Subhanallah....
musibah bencana alam ini bukanlah kebetulan, tetapi bencana ini adalah ketetapan dari kehendak Allah SWT.
karena hanya dialah penguasa dan juga maha mengetahui...

bencana ini merupakan teguran kepada kita, bencana ini juga sebagai pertanda bahwa Allah masih sangat menyayangi kita...
Allah memberikan teguran seperti ini agar kita bisa lebih taat serta lebih mendekatkan diri kepada-Nya.

sungguh Allah adalah maha Kuasa...
Rumah Murah

School Of Tots said...

Setuju Pak, itu tandanya Allah mahu hamba-Nya sedar akan segala kemungkaran dan kembali mencari redha Allah dan bersyukur di atas segala nikmat yang banyak ini. Jazakallah.

amir acap said...

SUBHANALLAH..!!! smoge Allah memelihara kita..

pakmat said...

Salam Sot...Semoga Allah memelihara kita...

Achu Tra said...

salam ziarah...SUBHANALLAH!! tapi ramai lagi hok dok ghalik!!...bersediakah kito??

School Of Tots said...

Betul tu pakmat & Achu Tra - macam2 peringatan dan petanda Allah bagi supaya kita semua kembali ke jalan yg lurus menuju redha Allah. Yg sudah tu sudah le,insaflah.

al-lavendari said...

sesungguhnya janji Allah itu benar belaka.

School Of Tots said...

TQ al-lavendari, selalunya kita ni percaya akan janji-janji atau peingatan Allah, tapi kita tidak yakin. Itu masalahnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...