Saturday, August 17, 2013

Sungai Darah




Lebih 5,000 Orang Saudara Se Islam Kita
Sudah Terkorban Oleh Keganasan
Rejim Kudeta Mesir Ini
Soidariti Mantap Ukhwah Rakyat Malaysia
Mengutuk Kekejaman Tentera
Rejim Haram Kudeta Mesir

Saya memetik akhbar Sinar Harian di m/s 2, "Darah yang mengalir di Mesir ketika ini sederas Sungai Nil. Jutaan rakyat bangkit menentang kebiadaban tentera sungguh pun diserang dari segenap penjuru hingga meragut lebih 2,000 nyawa."

Pada m/s yg sama saya memetik ucapan penulis tersohor Mesir iaitu Wael Qandil: 


*****

Bilangan orang-orang yang dibunuh oleh tentera Mesir berganda-ganda daripada yang dibunuh oleh tentera Yahudi dalam Perang Oktober.

  1. Tentera Mesir membunuh 750 Yahudi semasa perang enam hari 1967.
  2. Tentera Mesir dibunuh 1000 Yahudi dalam tempoh enam tahun Perang pergeseran.
  3. Tentera Mesir dibunuh 2500 Yahudi semasa keseluruhan satu tahun usia perang 1973.

Tentera Mesir telah membunuh lebih 5,000 orang Islam Mesir dalam satu bulan sejak rampasan kuasa bermula, termasuk lebih daripada 3,000 dibunuh dan terbakar kebanyakan bahagian badan-badan mereka semasa "beberapa jam" di Medan Rabiatul Adawiyah.

Ajarlah anak-anak anda bahawa orang-orang yang dibunuh oleh tentera Mesir dalam satu bulan lebih banyak daripada bilangan orang-orang Yahudi yang membunuh lebih 25 tahun.!

Ajarlah anak-anak anda bahawa tentera Mesir menjaga Yahudi dan tidak menjaga orang-orang di Mesir.!

Ajarlah anak-anak anda bahawa tentera Mesir memijak rakyat Mesir, membuang mereka ke dalam tong sampah, dan membunuh orang-orang yang tunduk dan sujud kepada Allah dan berdiri secara aman, dan mereka membakar mayat-mayat dan masjid.

Ajarlah anak-anak anda bahawa pemerintahan tentera mengkafirkan ayat-ayat Allah.

Sumber : Rabaa Today


*****

"Anda tidak perlu untuk menjadi rakyat Mesir untuk bersimpati, anda hanya perlu menjadi manusia." - Erdogan ketika sembahyang jenazah untuk ribuan syuhada yang dibunuh semalam.

Saya menyeru Tuan2 dan Puan2 ke Himpunan Munajat di Padang Merbuk KL hari ini jam 4ptg - 9mlm. Jom keluar dari zon selesa kita untuk sama2 mujahadah untuk munajat dan memanjat doa sebagai mengutuk kekejaman rejim kudeta Mesir kepada saudara muslim kita. Semoga munajat dan doa kita dimakbul Allah dan menjadi peluru dan senjata yang paling canggih untuk mematahkan segala kezaliman, kekejaman dan ketidakadilan ini. Ayuh, Ini Kali Lah !!! 

Zahirkan sokongan kita semua sebagai Rakyat Malaysia yang prihatin. Bukan sebagai kelompok manusia bagai lembu kenyang yang pengecut dan tiada hati perut bila melihat kekejaman yang lebih teruk dan dahsyat persis apa yang dilakukan rejim Zionis yahudi dan rejim Bashar As=sad di Syria.



@@@

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...