Monday, December 19, 2011

Seronok Dapat Hadiah

Alhamdulillah hari ini mendapat parcel dari Pena Maya bersempena projek "Sudden Giveaway: Tiga Naskhah Terjemahan Al-Quran Percuma Untuk Tiga Orang Pembaca Bertuah! Jangan Lepaskan Peluang Ini! Mari Sertainya! " yg diadakan tempoh hari pada sebuah posting beliau. Beberapa syarat yang dikenakan agaknya telah dapat dipenuhi mengikut benchmark yg ditetapkan.

Penyertaan adalah melalui coretan pada ruangan komen.
Komen saya berbunyi begini: "Sejak saya mengikuti blog Pena Maya, banyak manfaat yg saya perolehi, dan dapat saya rasakan ada kesungguhan gerak kerja dlm setiap coretan dan posting itu. Saya dari generasi-X ini agak slow jadi blog Pena Maya dari generasi-Y banyak mendedahkan link2 dan video yg baik e.g. thedeeenshow.com itu mula2 saya tahu dari posting Pena Maya. Teruskan perjuangan dakwah ini demi mengajak manusia pada jalan Allah. Kalau rezki saya, terjemahan Al-Qur'an yg ditawarkan oleh Pena Maya ini ingin saya hadiahkan kepada anak bongsu saya yang berada di Tingkatan 4. Saya berharap ia dapat di manfaatkan secara optima. Dikesempatan ini juga saya mendoakan supaya usaha dan inisiatif Pena Maya ini akan mendapat sumbangan dana yang terbaik dari para pengunjung yg pemurah sekelian. Saya juga doakan agar Allah memberi segala kemudahan dan kejayaan kepada Pena Maya dalam pencarian dan penyebaran ilmu, insyaAllah. Jazakallah."

Dan sebagai mana yang dihajatkan, saya menghadiahkan Terjemahan Al-Qur'an yg indah ini kepada anak bongsu saya sebagai teman mencari panduan hidup sepanjang usia. Awal malam tadi beliau telah memulakan dengan muka pertama surah Al-Baqarah bersekali dengan terjemahannya, tasmik di depan ayahanda usai solat maghrib berjamaah. Penanda buku menjadi pemisah untuk kesenambungan mukasurat seterusnya, lagi dan lagi. Semoga anakanda istiqamah membaca dan memahami terjemahan kalam Allah ini, penunjuk jalan menuju kebenaran hakiki.


Al-Qur'an Mushaf Malaysia Dan Terjemahan ini diterbitkan pada tahun 2011 oleh Yayasan Restu, Kompleks Taman Seni Islam Selangor (www.restu-art.com) iaitu kompleks penyalinan dan penyebaran al-Qur'an dan Hadis yang terletak di Shah Alam, yang beroperasi semenjak tahun 2000.

Setiap muslim sebagai langkah pertamanya mestilah membaca dan mengkhatamkan Al-Qur'an. Seterusnya dia hendaklah merenung makna dan tafsirannya. Semoga keimanan kita akan bertambah kukuh dan mengamalkan al-Qur'an dalam kehidupan.


@@@

4 comments:

Cikli said...

wah. hadiah yang baik sampai ke akhirat

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Sesungguhnya membaca al-Quran itu adalah seutama zikir dan yang dituntut pula ialah membaca al-Quran dengan tadabbur iaitu memerhatikan dan memahami pengertiannya.

School Of Tots said...

TQ Cikli. Alhamdulillah, rezki yg tak di sangka. Al-Qur'an penyuluh kehidupan.

School Of Tots said...

TQ Abd Razak. InsyaAllah, ayat2 cinta dari Pencipta kepada hamba2-Nya. Baca, faham, & praktikkan dlm kehidupan.

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...