CLICK n GO

Saturday, December 26, 2009

Mantapkan Akidah

Pagi ini perbincangan tajuk "akidah" di teruskan oleh Ustaz Roslan Muhammad di TV9 7-8pagi pada rancangan "Tanyalah Ustaz". Saya mengkhususkan posting ini untuk menyambung persoalan akidah, semoga kita mendapat manafaatnya.

Akidah Islamiah yang kukuh merupakan tunjang kehidupan beragama, panduan kepada manusia untuk menjalani hidup di dunia dan akhirat. Ia membuka minda untuk melihat kehebatan ciptaan Allah dan mengakui kelemahan kita, dan mengajak manusia sekelian ke jalan yang betul, ilmu yang benar, jalan para alim ulama dan bukan jalan yang sesat dan menyesatkan.


Orang mukmim akan terus melalui ujian getir yang mencabar oleh kelompok2 yang mempunyai misi untuk membawa kita mengikut telunjuk mereka yang penuh kesesatan dan menidakkan keesaan Illahi.
  1. Sesama mukmim yang dengki kan kita
  2. Golongan munafik yang berpura-pura dan berniat jahat
  3. Puak kafir yang memerangi kita terang dan nyata
  4. Nafsu dalam diri yang meransang ke arah keburukan dan kemungkaran
  5. Dan Syaitan yang berusaha siang dan malam untuk menyesatkan kita
Bak kata Ustaz Syaari Abdul Rahman di blog nya bahawa kita mesti sedar akan sepak terajang golongan Yahudi Illuminati dari filem "2012" ke "Avatar".

"AVATAR -A Satanic based Movie by Freemason/Illuminati Agent, James Cameron. - Avatar is the latest Film release by Illuminati member, Director James Cameron.


Yahudi Illuminati yang mendapat panduan dari Syaitan Laknatullah yang mereka puja akan terus mencari jalan dengan pelbagai method termasuklah filem, hiburan, artis, media, politik dan ekonomi untuk mencapai matlamat mereka supaya umat manusia mengikut telunjuk dan perancangan mereka membawa manusia ke dalam a new world order, one power, one nation, one religion. Bahawa penyelamat kepada segala permasalahan adalah mereka bukan yang lain.


Bila kita tiada kekuatan akidah Islamiah maka kita akan mudah terpesong atau dipesongkan. Kita mestilah berusaha kuat untuk mempertahankan diri dari ancaman2 ini dengan iman yang kukuh, akhlak yang baik, dan ilmu yang mantap. Kita pohon redha, hidayah, dan barokah dari Allah.


Jangan terpedaya dengan ajaran sesat yang selalunya mempunyai tiga ciri ini:
  • Terdapat kepentingan individu iaitu penyebar ajaran sesat itu. Malah pembawa ajaran ini sebenarnya individu yang berakhlak buruk dan jahil dalam amal ibadah dan mereka mengamalkan secara sembunyi2 dan tidak terang-terangan
  • Untuk memesongkan akidah umat Islam dan membawa kepada kesesatan
  • Dan memesong dengan menolak kebenaran dari Al-Qur'an dan Hadis
Marilah kita memantapkan akidah kerana ianya adalah nadi dan jantung dalam mengukuhkan hubungan kita dengan Allah untuk mencapai hidup yang selamat di dunia dan akhirat.

@@@

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...