Monday, June 21, 2010

Brazil Tunjuk Belang

BRAZIL

HOLLAND

ARGENTINA

SPAIN

Piala Dunia nampak makin rancak. Semalam Brazil mula tunjuk belang, menang bergaya ke atas Ivory Coast 3-1.

Aksi paling hambar bagi saya dari FIFA# Top 9 team ialah England, France, Spain dan Italy. Germany pulak dah mula buat hal, boleh kalah dgn Serbia 0-1 setelah saya rasa teruja bila depa bantai Australia 4-0 tempoh hari. Holland masih maintain with perfect record setakat ini dan layak ke peringkat last 16. Portugal masih bertahan.


Team Latin Amerika from FIFA# Top 9 - Brazil dan Argentina mula menonjol dan mengawal keadaan dengan 6 mata selepas dua perlawanan dan layak ke peringkat kalah mati. Team Latin Amerika yang lain seperti Paraguay, Uruguay dan Chile juga tidak kurang hebatnya. Mexico & USA juga not bad.


Team dari Asia masih bartahan dan mengintai peluang walau tidak begitu cemerlang, my ranking so far - #1 South Korea, #2 Japan, New Zealand, North Korea, dan Australia. Hopefully Japan & South Korea advance.


Team dari Afrika? Nigeria out, dah dua kali kalah. South Afrika pun saya rasa out, kecuali dapat kalahkan France. Algeria pun out, kecuali dapat bantai USA. Ghana setakat ini still ok with 4 points dan jumpa Germany jadi penentu. Cameroon pun KO. Ivory Coast pun malap. Ghana je lah harapan terbaik dari Afrika.


Dark horses so far of course - Switzerland yg menang 1-0 over FIFA#2 Spain. Serbia beating FIFA#6 Germany 1-0. Slovenia with 4 points so far and Mexico with 4 points as well. Top teams from Europe are disappointed all the way except Holland.


Who I think will advance to the last 16?
  • Group A - Uruguay & Mexico
  • Group B - Argentina & South Korea
  • Group C - Slovenia & Algeria
  • Group D - Serbia & Germany
  • Group E - Holland & Japan
  • Group F - Italy & Paraguay
  • Group G - Brazil & Portugal
  • Group H - Chile & Spain
My Top 4 teams will remain Argentina, Brazil, Holland & Spain.

Until then, enjoy your game !!


@@@

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...