Tuesday, April 05, 2022

KELAHIRAN



BEZDAY

Alhamdulillah hari ini saya masih diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk meraikan hari ulangtahun kelahiran, dibulan yg mulia  bersamaan dgn tanggal 3 ramadan. Semoga usia yg berbaki ini akan terus baroqah dilimpahi rahmat Allah. 

Genaplah kini 58 tahun kehidupan atas sgala nikmat yg Allah beri. Segala pujian bagi Allah. Ya Allah berikan saya kekuatan iman untuk terus beribadah dan melakukan sgala amal soleh di bulan ramadan ini dan temukan saya dgn Lailatul Qadr. 

Ya Allah kekalkan saya di jalan yg lurus menuju redho Mu. Dan berikan pengakhiran yg husnul qhotimah, dan permudahkan agar tidak menyusahkan orang lain. 

Sibukkan saya mencari bekal ke akhirat yg kekal. Berkati usia saya dgn kebaikan bukan keburukan, pahala bukan dosa, untuk melakukan ketaatan bukan mengundang kemurkaan Mu. Maqbulkan ya Allah.

#NikmatHidup

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...