Tuesday, May 01, 2012

PBAKL 2012 di PWTC

Saya sekeluarga ke Pesta Buku di PWTC pada pagi 28/4/12 bersamaan dengan BERSIH 3.0 pada tengaharinya. Jadi suasana agak tenang dengan pengunjung yang tidaklah sesak sangat. Saya di jadualkan berada di booth Galeri Ilmu mulai 10:00 pagi hingga 1:00 tgh itu. Namun saya sampai agak lewat dan hanya mula berada di booth Galeri Ilmu mulai pukul 11:30tgh. 

Tujuan saya di situ ialah memenuhi undangan pihak Galeri Ilmu yang meminta saya mempromosi buku RAMADAN TERAKHIR yang masih termasuk dalam kategori buku baru. Ini merupakan kali pertama saya berada di booth penerbit buku sebagai seorang penulis. Agak teruja juga. Beberapa pengunjung meminta tandatangan di buku yang dibelinya.

Saya di temubual oleh MC bertugas secara live-on-air perihal buku karya sulung saya itu. Saya juga di layan dengan baik oleh Tuan Hj Abu Hassan Morad iaitu Pengarah Urusan Galeri Ilmu Sdn Bhd. Di akhir sessi Tuan Hj Abu Hassan telah menghadiahkan saya satu bag berisi cenderahati mengandungi senaskah majalah Asuh Bil:163, majalah Anis Bil:161, sebuah buku karya Hilal Asyraf berjodol Kembara Hamba Mencari Cahaya, dan sebuah buku bertajuk Senyumlah Apa Pun Masalahmu Ia Pasti Akan Berlalu karya Syed Alwi Alatas. Alhamdulillah rezki yang tidak diduga. Terima kasih Tuan Hj kerana cenderahati ini.

Saya meninggalkan tugasan di booth Galeri Ilmu itu sekitar pukul 1:00tgh. Sebelum itu saya memilih dua buah buku keluaran Galeri Ilmu untuk dibeli. Sebagai salah seorang penulis buku Galeri Ilmu saya berhak mendapat diskaun 35%. Saya memilih buku terbaru karya Ust Hasrizal berjodol Di Hamparan Shamrock Ku Seru Nama Mu. Satu tajuk yang begitu catchy. Di tambah pula dengan cover yang begitu cantek dan terserlah keistimewaannya. Saya merupakan peminat setia karya2 Ust Hasrizal. Kesemua bukunya memang menjadi koleksi di mini library saya di rumah.

Saya juga membeli sebuah buku kisah benar karya penulis tersohor Galeri Ilmu iaitu Ummu Hani Abu Hassan. Buku ini menjadi bestseller untuk sekian lama. Jodol bukunya ialah Noorah, sebuah buku dalam kategori Travelog Tarbiah cetakan kedua 2011.

Selepas makan tengahari di KFC The Mall dan solat zohor, kami pun menyusuri jalan Raja Laut ke lokasi BERSIH 3.0 untuk duduk bantah. Pengalaman yang sungguh berharga. Menjadi sebahagian dari lakaran sejarah menuntut perubahan dalam penentuan barisan kepimpinan negara yang akan membentuk kerajaan berdaulat melalui PRU13 nanti. Ya benar, saya sekeluarga menjadi sebahagian dari sejarah itu bersama tidak kurang dari 300,000 rakyat marhain yang peduli.

@@@

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...