Saturday, April 24, 2010

Elok dan Pandai

"Kalau nak pilih wakil ke Parlimen, pilihlah calon yang elok dan pandai", itulah antara mukaddimah yang saya dapat ingat dari ucapan Saifuddin Nasution malam tadi di Sg Buaya.

Himpunan ribuan rakyat di Sg Buaya malam tadi untuk mendengar amanat yang disampaikan oleh TGNA tidak kesampaian kerana TGNA terpaksa memenuhi acara yang padat sekitar Hulu Selangor sejak petang setibanya dari Kota Bharu dan terpaksa membatalkan kunjungan ke sini.

Namun penyampaian hebat dari tokoh2 lain termasuklah Azmin Ali, DSAI, Zaid, dan Lim Kit Siang berjaya membuka minda semua akan hakikat dan realiti politik negara tidak sekadar isu2 di PRK Hulu Selangor ini semata.

PRK Hulu Selangor ini sangat signifikan bagi memberi mesej jelas bahawa rakyat sudah mual dengan pimpinan yang mengagih kekayaan negara hanya pada kelompok tertentu sedangkan rakyat marhain masih di takuk lama malah terus tertekan.

Sambutan hangat terhadap ceramah2 politik anjuran Pakatan Rakyat membuktikan bahawa rakyat mahukan maklumat tepat dan bukan sekadar sogokan propaganda yang di ketengahkan oleh media arus perdana. Harapan kepada perubahan untuk politik baru yang bermula pada tsunami politik Mac 2008 akan memberi momentum hebat di Hulu Selangor ini. Maknanya para pengundi P94 Hulu Selangor punyai peranan besar agenda perubahan negara ini.

Maka pilihlah wakil yang berani, berprinsip, dan ada integriti bukan sekadar pak angguk semata. Selamat mengundi besok !!


@@@

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...