CLICK n GO

Saturday, December 23, 2017

Buku Baru



Buku GENG MASJID ini adalah buku ke-3 saya. Mula berada dipasaran pada bulan November 2017. Maka kini sudah masuk dua bulan buku ini di pamerkan dan di iklankan di toko-toko buku dan media-media sosial. Ramai juga ahli masyarakat yang telah memilikinya malah sudah habis membacanya. 

Saya ingin kongsikan beberapa komentar dan feedback yang saya terima. Semoga segala input ini dapat saya guna sebagai panduan untuk memperbaiki lagi isi dan teknik penulisan saya di karya yang akan datang. Saya juga sedang menunggu penerbitan tiga lagi karya saya. Yang satunya sudah diberi greenlight untuk diterbitkan. Dua karya lagi sedang dinilai oleh pihak penerbit. Doakan semoga dilulus untuk penerbitan. 

Niat saya untuk berkongsi ilmu dan pengalaman agar ia berkembang menjadi ilmu bermanfaat untuk kebaikan ummat. Sekurang-kurangnya di hadapan Allah saya bisa menyatakan bahawa ini antara usaha saya menolong agama Allah dengan menyebar luas mesej dakwah ke tengah masyarakat. Agar buku ini sebagai warisan dan pusaka yang saya tinggalkan bagi tatapan ahli masyarakat di serata alam. 

Bagi para peminat dan pembaca blog SOT ini, saya menyeru dapatkah senaskah buku Geng Masjid ini. Semoga dengan pembelian ini, dapat menyumbang kepada perkembangan ilmu dan dakwah dan memungkinkan buku saya ini diulang cetak. Terima kasih dan saya doakan kebahagiaan untuk semua yang membeli buku terbaru saya ini.


KOMENTAR

Saya beli.dah terima td.dah start bc.very interesting..megggunakan bahasa yg mudah tp message nya ttp sampai..tahniah
~Datin Nor Baini Yusuf, 6/11/17.

Hisham, dah terima.. Looks good but belum baca habis.. Baru balik berubat/mengurut
~Fatah Ali, 7/11/17

Geng Masjid padat dengan ilmu ...menarik dan penuh penghayatan umpama kita berada didalam majlis ilmu itu sendiri...
Muka surat 120 memberikan 6 perkara yang penuh hikmah...yg membuatkan saya merenung jauh...
Sebenarnya saya tidak nampak apa yang perlu dikomenkan pun...penulisan tuan padat..tetapi jika tuan bertanya...mungkin tuan boleh menulis tentang khadam masjid...tentang sumbangan kita terhadap masjid...membina insitusi masjid...dan membawa masjid itu ke rumah....?
~Nor Arisham Bakar Al-Bakri, 18/12/17

Reading this book by my dear friend Hisham. Good book with your tea and toast.... It is light, easy and enlightening. Tahniah Hisham.
~Prof Dr Nordin Abu Bakar, 8/11/17

Bukunya berciri santai dengan lenggok bahasa yang bersahaja. Namun sangat berkesan dihati. Seolah-olah si penulis berbicara secara langsung dengan si pembaca. Menarik bukan?
~Nora Razali, 9/11/17

Waalaikumussalam....sy bkn la pandai sgt nk komen2 ni....what I can say is:
1)bahan bacaan yg santai, tak de berat kepala nk baca
2) bahasa penulisan yg mudah senang nk faham
3) overall ok la.... tahniah!
~Pn Sofiawati Omar, 16/11/17

saya suka kisah2 sahabat@ulamak yg di selitkan, dan di relate dgn keadaan semasa..
~Naim Adham, 18/11/17

Alhamdulillah, tahniah sahabat. Bacaan santai yg ilmiah...baru nak mula..
~Hj Suhaimi Saidin, 17/11/17

En Hisham minta saya komen pasal buku dan pena tulisan.., ini lah komen saya sbb ada kekosongan dalam penyampaian dan rasanya dtg dari pegarang itu sendiri. Saya pohon maaf atas komen saya ini dan ianya datang dari hati saya.
~Dato’ Hj Muhd Opandi Che Wook, 2/11/17

Terbaikk buku ni.saya cari sampai ke jusco cheras selatan
~Wan Azmi Wan Ahmad, 17/11/17

Waalaikumussalam...baru berkesempatan baca buku tu...terharu...bahasa yg santai sesuai utk semua golongan...relaks tp terkesan
~Pn Norhayati Yusuf, 18/7/17

Gaya penulisan tuan sudah ok. Jadi kekalkan gaya sebegitu. Pembaca lebih sukakan gaya berkongsi cerita.
~Pn Najah Dawam, 16/11/17

Nampak lebih mantap dari Kaki Masjid
~Annuar Abdullah, 4/11/17

Buku Geng Masjid ini perlu di miliki oleh setiap keluarga dan dijadikan bahan bacaan santai di rumah. Pengisian nya ringkas tapi padat dengan coretan kejadian2 yang agak lazim bagi masyarakat setempat tempuhi. Teruskan penulisan Tuan Hj, di harap pada penerbitan akan datang dapat isi kandungan di dalamnya di selitkan dengan hadis2 sebagai 'icing'.
~Tn Shaharudin Mohd Nor, 28/11/17

assalamualaikum ...sy baru baca buku 'geng masjid', di surau pernec tkt16...sgt menarik dan santai.Tahniah dan semoga diberi istiqomah dlm menyebarkan ilmu yg bermanafaat.
~Yahya Padiman, 29/11/17

Tgk tajuk ingat berkisar hal2 dlm masjid..tp sebenarnya ttg realiti hari ni...janji nk bg fb ttg buku ni tp blm berkesempatan lg. Maaf ya akhi hisham.
~Pn Ruhani, 29/11/17

"Ya Allah semoga kami menjadi kaki masjid dunia supaya kami termasuk dalam senarai VIP Mu di syurga nanti, InsyaAllah."
p/s: bagi rakan2 yang belum mendapatkan buku Kaki Masjid n Geng Masjid bolehlah beli sekarang sebelum terlambat. Amat berguna untuk rujukan diri.
~Tn Hj Misbah Hj Ahmad, 4/12/17

"Takutlah kamu akan Allah. Apa yang dipersiapkan untuk hari esok? Hari esok adalah alam kubur. Bagaimana keadaan kamu mengadap Allah nanti?"
Dengan gaya penulisan yang santai dan bersahaja. Insya-Allah naskah ini dapat dijadikan motivasi dan panduan untuk berubah menjadi salah seorang dari 'Geng Masjid'. Seimbangkan dunia dan akhirat kita.Jangan terlalu mengejar keduniaan sehingga terlupa akhirat yang kekal abadi.
~Razif Ab.Aziz, 5/12/17

Perkongsian pengalaman dan ilmu yang baik.
~Ahmad Fairoz, 7/12/17

Seronok baco buku demo...
Tahniah! ~Razali Mohamed, 9/12/17



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...