Friday, October 12, 2012

The Red Warriors Ke Final Piala Malaysia 2012

Pasukan The Red Warriors melangkah ke Final Piala Malaysia 2012 dengan penuh bergaya pabila malam ini berjaya menundukkan pasukan The Red Giants di Stadium Shah Alam dengan skor 2-0. TRW mengalahkan TRG dengan agregat 3-0, setelah menang 1-0 di Kota Bharu tempoh hari.

Permainan malam ini agak seimbang dengan kedua-dua pasukan mengamalkan open game. Banyak cubaan2 cantek ke pintu gol di cipta oleh kedua-dua pihak. Kecekapan penjaga gol TRW iaitu Khairul Fahmi (Apek) berjaya menidakkan sekurang-kurangnya 3 peluang keemasan pasukan TRG. Penjaga gol TRG Norazlan Ghazali juga tidak kurang hebatnya pabila acap kali menangkis serangan dan cubaan tepat strikers TRW.

Namun gawang Selangor akhirnya bocor juga hasil gerakan solo Mohamad Ghaddar yang berjaya memperdaya barisan pertahanan dan menghasilkan lob yang gagal di jangkau oleh penjaga gol. Dan di masa kecederaan pemain gantian Badri Radzi berjaya sekali lagi memperdaya penjaga gol Selangor hasil sepakan percuma di luar kotak penalti yang melencong masuk ke penjuru kanan pintu gol, menjadikan keputusan perlawanan separuh akhir malam ini berkesudahan dengan 2-0. 

Tahniah The Red Warrior !! Semoga bisa menjinakkan Hai-O dan pasukan ATM di Final nanti.

@@@

1 comment:

School Of Tots said...

TRW menjadi Juara Piala Malaysia 2012 mengalahkan ATM 3-2. Tahniah !!

Sekaligus TRW unggul menjuarai 3 kejuaraan termasuk Piala FA & Juara Liga. Hebat Hebat !!

Dengan ini saya sahkan TRW sebagai kelompok elit masakini team bola di Malaysia, the team to beat next season.

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...