CLICK n GO

Wednesday, January 12, 2011

Yang Remeh dan Temeh

Kekadang tu kita dok sibuk dengan benda besar2 hingga tidak memberi perhatian kepada benda kecik2. Top 10 pada perhatian saya ialah seperti senarai berikut:-
  1. Bila menguap cover la dgn tangan.
  2. Potong la kuku.
  3. Tak yah cakap la time dok ngunyah nasi.
  4. Takyah la shake hand ngan bukan muhrim.
  5. Lepas guna toilet tu flush la ye.
  6. Bila nak makan tu baca la Bismillah.
  7. Bila dengar azan tu terus la pi solat.
  8. Rajin2 la beri salam.
  9. Tutup lampu jimat letrik.
  10. You need a hair cut.

Itu lah senarai saya. Not necessary in that order.

@@@

4 comments:

zul permatang badak said...

...Betul Sot,kita sibuk dengan anugerah itu..anugerah ini..siapa yang terbaik......siapa juara tanpa memikirkan kita yang ketinggalan dari segenap segi termasuklah ...keupayaan diri memperbetulkan kesilapan...atau kita tidak amalkan....apa yang Sot suluhkan dalam 10 terbaik itu....betul2 mengingatkan saya...terima kasih..

Cikli said...

salam,
tambahan untuk no. 5.
bukan flush saja, ada saki baki dna yang tak masuk mangkuk tu, cuci sekali ye..

School Of Tots said...

Ya betul tu Zul, kadang tupai kat seberang jalan nampak, lembu lalu depan umah tak nampak, last2 terpijak taik lembu, baru padan muka...he he.

School Of Tots said...

TQ Cikli. Masalah cuci bilek air ni cukup liat, termasuklah bilek2 air kat surau & masjid. Masjid skrg hebat2 belaka, tapi rata2 bilek air kotor giler. Sampai masa dah kot bagi pekerja2 professional untuk cuci bilek air & tempat wudhuk. Dana tabung masjid kadang tu tak abih pakai. Nak harap tok siak je, letih la bro.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...