Friday, February 13, 2009

Permulaan Kebangkitan Islam

Pada khutbah Jumaat lepas di Masjid Keramat AU2, khatib menceritakan betapa kalau kita perasan 1 Ramadhan lepas bersamaan dengan 1 Sept & 30 Ramadhan bersamaan 30 Sept. Dan ini sebenarnya hanya boleh berlaku setiap 33 tahun sekali, haribulan tahun hijrah jadi sama dengan tahun masihi. Dan katanya mengikut ulama setiap 33 tahun sekali ada perkara besar yang akan berlaku. Perkara besar itu ialah kebangkitan Islam menguasai dunia. Tahun ini adalah permulaan kepada kebangkitan Islam itu, yang kemuncaknya nanti adalah kemenangan Islam untuk menguasai kembali muka dunia ini.

Kalau di zaman keagungan Islam dulu, kita berjaya menguasai 3/4 dunia. Maka kali ini, InsyaAllah seluruh dunia akan tunduk kepada kekuasaan Islam. Justru khatib berpesan marilah kita bersama2 pihak yang benar dalam kebangkitan Islam ini. Kalau kita begitu bersemangat jihad menyokong pejuang2 Islam di Pelestin, maka mengapa tidak kita salurkan ruh yang sama menyokong pejuang2 Islam di tanahair kita ini. Bumi Palestin itu sebenarnya dijadikan kayu pengukur oleh Yahudi & Nasrani untuk melihat sejauh mana kekuatan Islam kerana mereka tahu benar bahawa akhirnya Islam akan menang dan menghancurkan mereka. Itulah ketakutan mereka pada kebangkitan Islam.

Kita tidak boleh bersendiri dalam perjuangan. Marilah kita berada dalam kelompok yang punyai visi Islamnya yang jelas dalam era kebangkitan Islam ini. Tiada pilihan lagi. Semoga kita semua mendapat hidayah Allah. Allah Hu Akbar!

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...