Saturday, April 04, 2020

TEORI KONSPIRASI


Hari ini sudah 18 hari kita dalam period PKP. Hari ni ada 150 kes baru menjadikan total kes di Malaysia 3,483 kes, dgn 57 org total kematian & 915 kes sembuh. Mungkin juga PKP akan terus dilanjutkan jika jumlah kes baru masih banyak. Wallahu'lam.

Sambil stay home, saya ada terbaca dua artikel yang mengutarakan analisa yang nampak agak logik. Apa pun boleh lah anda baca dan buat konklusi sendiri, atau sekadar info.

*******


APAKAH INI MUSLIHAT CHINA? atau hanya 1 kebetulan..(baca & fikir)

SCENE 1
Tirai dibuka: China menjadi sakit, memasuki "krisis" dan melumpuhkan perdagangannya.  Tirai ditutup.

SCENE II
Tirai dibuka: Mata wang China jatuh teruk.  Mereka tidak berbuat apa-apa.  Tirai ditutup.

 SCENE III
Tirai dibuka : Oleh kerana kekurangan perdagangan syarikat dari Eropah dan Amerika Syarikat yang berpusat di China, saham mereka jatuh 40% lagi daripada nilai mereka.

SCENE IV
Tirai terbuka : Dunia sakit, China membeli 30% saham syarikat di Eropah dan AS pada harga yang sangat rendah.  Tirai ditutup.

SCENE V
Tirai dibuka: China telah berjaya mengendalikan penyakit ini dan memiliki syarikat di Eropah dan Amerika Syarikat.  Dan mereka memutuskan bahawa syarikat-syarikat ini perlu mengikut ketetapan China dan mendapat $20,000 Billion.  Tirai ditutup. Do u see the game?

SCENE VI
Checkmate!

Pelik tetapi benar

Dua video telah berlalu antara semalam dan hari ini yang meyakinkan saya tentang sesuatu yang saya syaki, tetapi tidak mempunyai asas.  Itu hanyalah spekulasi saya.  Kini saya yakin bahawa coronavirus itu sengaja disebarkan oleh orang China sendiri.

Dari awal lagi mereka seperti terlalu bersedia.  Tiga minggu selepas permulaan gelombang pertama, 14 hari dan hospital 12,000 katil telah pun dibina.  Dan mereka benar-benar membina hospital dalam masa dua minggu. Impressive.

Awesome kan China?

Mereka mengumumkan bahawa mereka telah menghentikan wabak itu.  Mereka muncul dalam video meraikan, mereka mengumumkan bahawa mereka juga mempunyai vaksin.  

Bagaimanakah mereka boleh menciptanya dengan cepat tanpa semua maklumat genetik?  Nah jika anda pemilik formula itu tidak sukar sama sekali. Dan hari ini saya hanya melihat video yang menerangkan bagaimana Den Xiao Ping merancang sejak lama dahulu bagaimana menyaingi blok kuasa Barat. 

Disebabkan coronavirus, syarikat-syarikat Barat di China jatuh secara dramatik. Saya rasa, apabila mereka jatuh teruk, China membelinya.  Sekarang syarikat-syarikat, yang dicipta oleh Amerika Syarikat dan Eropah dengan semua teknologi yang diletakkan oleh bursa dan modal mereka, telah berpindah ke tangan China, yang sekarang semakin meningkat dengan perpindahan pakej potensi teknologi dan China akan dapat menetapkan harga mengikut kehendak mereka.

Tiada yang boleh berlaku secara kebetulan.  China tidak peduli dengan beberapa orang tua yang mati?  Kurang beban utk membayar wang pencen golongan tua, dan ia berlaku secara besar-besaran tanpa mememerlukan pembunuhan melalui pertumpahan darah atau mengotorkan tangan.  

Dan sekarang Barat dikalahkan secara kewangan serta melalui krisis teruk dimana mereka masih terkejut dengan penyakit ini. Dan tanpa mengetahui apa yang perlu dilakukan.

Diabolic secara mendalam. Ia adalah rancangan halus komunis.

Tambahnya, mereka kini merupakan pemilik tunggal terbesar perbendaharaan AS dengan pegangan 1.18 trilion melebihi Jepun.

 One ☝️ prospective & Analogy
 -------_ -------------- _------- --------------

Bagaimanakah Rusia & Korea Utara hanyalah mendapat sedikit impak dari situasi ini atau hampir Zero Covid-19?

Ianya kerana mereka adalah sekutu kuat China (komunisme).

Sebaliknya Amerika Syarikat / Korea Selatan / United Kingdom / Perancis / Itali / Sepanyol dan Asia mendapat kesan yang sangat teruk.

Bagaimana Wuhan tiba-tiba bebas dari virus yang berupaya mematikan ini?

China mengatakan bahawa langkah-langkah awal yang drastik yang mereka ambil adalah sangat tegas dan Wuhan dikunci supaya tidak berlaku penyebaran ke kawasan lain.

Mengapa Beijing tidak terkena?  Mengapa hanya Wuhan?
Ia menarik untuk difikirkan..betul tak?

Baiklah, sekarang Wuhan sudah dibuka untuk perniagaan. Kilang-kilang alatan perubatan, sanitizer dan face mask telah beroperasi secara besar-besaran.

Covid - 19 perlu dilihat berlatar belakang tangan-tangan ghaib China keatas Amerika Syarikat dalam perang perdagangan.

Amerika dan semua negara yang disebutkan di atas telah hancur financially.
Tidak lama lagi ekonomi Amerika akan runtuh seperti yang dirancang oleh China.

China sedar akan hakikat bahawa MUSTAHIL utk mengalahkan Amerika secara ketenteraan kerana Amerika Syarikat adalah negara PALING BERKUASA di dunia.

Oleh itu mereka menggunakan virus untuk melumpuhkan ekonomi dan melumpuhkan negara dan keupayaan pertahanannya.

Saya pasti Nancy Pelosi (pesaing Trump) mendapat bahagian dalam ini..untuk menjatuhkan Trump..

Akhir-akhir ini Presiden Trump selalu menceritakan bagaimana ekonomi Amerika yang semakin baik di semua bidang malah bidang pekerjaan juga sudah kembali ke Amerika Syarikat (dasar Make America Great Again)

Satu-satunya cara untuk memusnahkan wawasan dari membuatkan Amerika semakin kukuh adalah untuk mencipta HAVOC EKONOMI.

Nancy Pelosi tidak dapat menurunkan Trump melalui impeachment..jadi bekerjasama dengan China untuk menghancurkan Trump dengan melepaskan virus.

Wabak Wuhan adalah showcase China.

Di kemuncak wabak virus..Presiden China Xi Jinping..hanya memakai facemask RM1 untuk melawat kawasan yang terjejas?

Sebagai Presiden, dia sepatutnya dilindungi dari kepala hingga ke kaki..tetapi itu bukan masalahnya.

Dia telah disuntik untuk menahan apa-apa kemudaratan daripada virus itu..itu bermakna penawar sudah ada sebelum virus itu dibebaskan.

Visi China adalah untuk mengawal EKONOMI DUNIA dengan membeli saham sekarang ini dari negara-negara yang menghadapi kejatuhan EKONOMI..Kemudian China akan mengumumkan bahawa Penyelidik Perubatan mereka telah menemui penyembuh untuk memusnahkan virus.

Kini China akan MENARIK saham All Alliances Barat dan negara-negara ini akan menjadi hamba kepada MASTER BARU mereka..

CHINA

PENGANALISIS CAP AYAM

Disclaimer: Semua maklumat diatas adalah sekadar pandangan peribadi dari pemerhatian daif seorang manusia lemah. Bukanlah berdasarkan fakta yg kukuh. Perbincangan berilmiah adalah digalakkan.

Bahan ditranslate drpd bahasa lain menggunakan bantuan google translate. Oleh itu, mohon maaf sekiranya bahasa agak tunggang langgang.

#copypaste
#jentikminda
#sekadarberfikir

Kredit fahmi syamsuddin

LOGIK ATAU TAK WALLAHUALAM.

*****

COVID-19:
Ada sesuatu yang tidak kena ?

 ðŸ¤”Wuhan ke Shanghai = 629 km
 ðŸ¤”Wuhan ke Beijing = 1052 km
 ðŸ¤”Wuhan ke Milan = 8700 km
 ðŸ¤”Wuhan ke New York = 12000 km
 ðŸ¤”Wuhan ke Italy = 8670 km
 ðŸ¤”Wuhan ke London = 8880 km
 ðŸ¤”Wuhan ke Paris = 8900 km
 ðŸ¤”Wuhan ke Sepanyol = 9830 km
 ðŸ¤”Wuhan ke India = 3575 km
 ðŸ¤”Wuhan ke Iran = 6560 km

Sesuatu yang menjadi misteri dan tanda tanya ...!

1) Corona virus berasal dari bandar Wuhan di China dan kini telah mencapai seluruh penjuru dunia, tetapi virus ini belum sampai ibu kota China iaitu Beijing dan Bandaraya ekonomi terbesar iaitu Shanghai yang berhampiran Wuhan, kenapa ...?

2) Beijing adalah bandar di mana semua pemimpin China tinggal, ketua tentera hidup di sini, mereka yang menjalankan kuasa pemerintahan di China tinggal di sini, tidak ada lockdown di Beijing! Ianya bebas! Corona tidak mempunyai kesan di sini, kenapa ...?

3) Shanghai adalah bandar yang menjalankan ekonomi China, ia adalah Bandaraya ekonomi terbesar bagi China, di sini semua orang kayahidup di China! Mereka yang menjaga industri berjalan, tidak ada ada lockdown sini, corona di sini tidak mempunyai kesan terhadap Shanghai. Kenapa?

4) Adakah corona virus pandemik ini, yang telah membuat seluruh dunia panik, tetapi cuba anda datang ke Beijing dan Shanghai, adalah sangat penting untuk bertanya kepada China soalan yang ketika negara-negara maju terbesar di dunia sedang bertungkus lumus menangani wabak ini, mengapa tidak dapat menghentikan Corona! Corona telah mengakibatkan bandar-bandar besar dunia lumpuh, jadi mengapa tidak virus ini sampai ke Beijing? Mengapa tidak sampai ke Shanghai? Why?

5) Beijing dan Shanghai adalah kawasan bersebelahan dengan Wuhan! Virus dari Wuhan tiba di seluruh penjuru dunia, tetapi virus ini tidak sampai ke Beijing dan Shanghai. Kenapa?

6) Ekonomi negara yang disinggahi Covid-19 akan terhenti, tetapi semua bandar utama China telah dibuka dan kini dan dari 8 April, China juga telah membuka Wuhan! Seluruh dunia kini terancam dengan keganasan wabak ini! Sekarang China kini mengisytiharkan Wuhan bebas dari jangkitan. Kenapa?

7) Satu perkara besar lagi ialah pasaran saham di seluruh dunia telah jatuh hampir separuh! Tetapi saham China - pasaran saham mereka daripada 3 ribu yang hanya turun pada 2700! Tiada kesan virus ini menjejaskan pasaran saham China. Kenapa?

8) Apapun perkara-perkara ini, mereka hanya menunjuk kepada satu perkara bahawa corona adalah senjata bio-kimia China, yang telah keluar meninggalkan China untuk membuat kemusnahan di seluruh dunia! Selepas ribuan orang dan mungkin jutaan terbunuh, China kini mengisytiharkan sudah berjaya mengendalikan virus ini! Mungkin China juga sudah mempunyai vaksin, yang mereka tidak berkongsi dengan dunia luar! Dan adakah China akan menjual vaksin ini setelah jutaan menjadi korban akibat Covid-19 ini.

Why? Hanya China yang mempunyai jawapan. 🤔

*****

Kedua artikel di atas sekadar mengundang renung & fikir. Biar minda aktif di musim PKP ini. Apakah mitos atau realiti? China ini negara yg agak tertutup, inovatif, sekaligus misteri. Malah kini sudah jadi kuasa ekonomi dan militer yg top di dunia. Segala kemungkinan bisa saja tidak mustahil berlaku. Fikir fikirkan dan selamat beramal.

#KitaTakNampakMusuh
#StayAtHome

@@@

2 comments:

Neo Link said...

Salam Saudara Pengarang..

Teori Konspirasi vs Realiti..

Sya seorg yg slalu brfikir di luar konteks atau lingkungan pemikiran ramai supaya kita dpt melihat sesuatu isu itu dr pelbagai prespektif namun hendaklah juga berdasarkan selemah2 bukti agar kita tidak terlalu jauh dr fakta sbnar..

Apa yg saudara nyatakn mungkin juga benar mengikut pemerhatian sendiri maklumlah harta kekayaan & kuasa senantiasa beraja di hati kebanyakkan manusia..

Bg sya pula isu wabak ini tidak kira dr mna puncanya ia datang tetapi yg harus diberi penekanan adalah cara kita menghadapinya.. Mungkin saja China mengetahui bahawa satu2nya cara yg ada dalam melawan wabak ini adalah secara semulajadi bukan melalui kaedah moden.. Sptmana yg kita tahu mereka ini juga gemar kpd makanan2 eksotik maka sudah pasti antibodi mereka mampu melawannya jika kekal aktif, disiplin & mempunyai daya tahan dlm menghadapi kesukaran terutama ketika menjalani kehidupan harian..

Proses PKP yg kita jalani sekarang ini merupakan sbhagian langkah bg mengekang penyebaran wabak namun dlm pd masa yg sama kita juga perlu berani mnghadapinya dlm erti kata lain bertawakkal kpd Allah swt setelah sgala langkah2 keselamatan diambil & terus melangkah ke hadapan tanpa kebimbangan yg keterlaluan..

China mendahului dlm hal ini berikutan budaya & pemakanan yg diamalkan memungkinkn sistem imun mereka lebih kuat tambahan pula mereka2 ini sgt percaya kpd perubatan herba & tradisional.. Lalu mereka mengistihar bebas wabak & mengambil kesempatan atas kekeliruan kita sendiri dlm menangani wabak berkenaan.. Mungkin shj jumlah +ve Covid 19 ni ramai tp meletakkn ekonomi China yg kini berada di antara trbaik dunia dlm risiko kemelesetan tambahan pula hampir berbilion penduduknya akn mengundang mlapetaka yg amat besar..

Sementara solid conclusion mahupun vaksin sbnar ditemui, mereka trpaksa menjalankan aktiviti harian atas prinsip "Biar kehilangan sedikit dari kehilangan semuanya.."

Apapn wabak ini perlu diberi perhatian serius dlm pd yg sma kita mencari jalan keluar dr kemelut kesangsian yg semakin memutuskan saraf2 yg berhubung..

Wallahua'lam..

School Of Tots said...

TQ sir for your comment. Sorry sir for the late response because of some technical hiccups. Hari ini negara masih dijajah tahap gaban oleh pandemik ini. Namun usha utk untuk mencapai imunisasi kelompok sehingga 80% drp populasi mungkin akn membuahkan hasil utk kita kembali hidup normal kembali. Semoga itulah percaturan Allah utk kita. Wallahua'lam.

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...