Saturday, October 30, 2010

The Red Warriors - Pahlawan Merah Kelantan

Barisan Kemungkinan Kelantan : Khairul Fahmi Che Mat, Mohd Daudsu Jamaluddin, Mohd Farisham Ismail, Mohd Rizal Fahmi Abd Rosid, Zairul Fitree Ishak, Muhd Badhri Radzi, Mohd Shakir Shaari, Indra Putra Mahayuddin (KP), Mohd Norfarhan Muhammad, Hairuddin Omar dan Norshahrul Idlan Talaha.


The Red Warriors kembali ke medan juang dengan semangat pahlawan sejati untuk menebus maruah dan mencipta sejarah. Darah merah mengalir di setiap salur dan urat membawa sejuta harapan anak negeri bagi memartabat Kelantan ke pesada pasukan elit juara Piala Malaysia. Dengan adunan pemain2 penuh bakat dan kukuh jatidiri oleh pihak pengurusan yang lebih professional semenjak beberapa tahun kebelakangan ini menjadikan pasukan bola Kelantan sebuah pasukan yang digeruni sekali gus dihormati kawan dan lawan, pahlawan sejati bukan pendekar celup.


Apakah malam ini bakal menjanjikan sebuah kemuncak kejayaan dalam pendakian ke mercu tertinggi pertandingan bolasepak tempatan? Kelantan sejaridulu memang punyai peminat setia yang sanggup jatuh bangun bersama, asalkan perjuangan bersifat pahlawan bukan pondan di medan juang. Peminat setia Kelantan adalah yang terbaik dan paling fanatik. You never walk alone.


Namun biarlah pesanan TGNA menjadi ingatan bahawa kita ini membawa nama baik negeri Kelantan, Negeri Serambi Mekah yang penuh hemah, lemah lembut dan adap sopan. Janganlah diberi ruang untuk pihak tertentu memberi imej buruk kerana kelakuan biadab beberapa kelompok peminat yang memang liar dan kurang asam. Jangan lupa solat walaupun ghairah memenuhi stadium seawal 4 ptg.


TGNA berkata, beliau yakin Kelantan akan menang dan para penyokong juga mampu menunjukkan teladan yang baik dengan sentiasa berpegang kepada akhlak yang dianjurkan oleh Islam. Jelasnya, kerajaan negeri akan turut memberi insentif kepada pemain bola sepak Kelantan kerana berjaya ke peringkat akhir Piala Malaysia.


Motto “Permainan Cantik, Penyokong Terbaik”. Begitulah slogan yang disuarakan oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa.


“Kita datang ke Bukit Jalil untuk menjadi juara", tegas B Sathianathan jurulatih Kelantan.


“Sekali sejarah tercipta, ia akan menjadi lebih mudah untuk generasi seterusnya mengikut jejak langkah,” kata Sathia. “Jika Kelantan menang kali ini, saya percaya pembangunan bola sepak di Kelantan akan meningkat mendadak".


Semoga Stadium Bukit Jalil malam ini menyaksikan sebuah Final Piala Malaysia yang klasik yang boleh di jadikan rujukan sepanjang zaman. Final Piala Malaysia kali ini adalah ulangan Final pada tahun lepas yang menyaksikan pertandingan berat sebelah yang dikuasai pasukan N9, namun pada tahun ini rasanya kesenambungan dari perjuangan yang belum selesai pada tahun lepas memberi sedikit kelebihan kepada pasukan Kelantan dengan barisan penyerang dan enjin tengah yang lebih konsisten dan menyengat.


Maka ramalan awal yang mengatakan bahawa N9 sebagai pasukan underdog oleh kebanyakan akhbar tempatan dan pundit bola negara kemungkinan besar ada kebenarannya.


The Red Warriors
bakal menjadi JUARA malam ini !!


------------------------o-------------------------------o---------------------------o------------
Alhamdulillah, Kelantan berjaya mencipta sejarah sebagai JUARA PIALA MALAYSIA 2010 mengalahkan N9 dengan jaringan 2-1. Bravo !!

@@@

6 comments:

Cikli said...

salam tuan,

sejarah kelantan belum jadi juara piala malaysia semoga menjadi kenyataan malam ini.

gomo kelate gomo
hero tak gaddoh

School Of Tots said...

TQ Cikli sudi singgah. Ambo pun harap begitu jugak. Semoga Kelate meraso jadi JUARA. InsyaAllah.

Wan Sharif said...

Dari 0-1 pasukan Kelantan kembali untuk memenangi perlawanan dengan 2-1.. menampakkan semangat juang yang tinggi.. syabas kelate..

School Of Tots said...

TQ Wan Sharif for your comment. N9 looks more settle on the first half, that make me sometime wonder if Kelate gonna freak out again just like last year. But luckily Kelate came strong after the break and their passing did improved. That two beautiful goals are quite impresive. A good final indeed, and the fans behaved. A 2-1 score line is fair. So the history caste on stone - Kelantan is Malaysia Cup CHAMPION. Yes sir. I'm happy with that.

Syed Ahmad Fathi said...

tahniah ar sep2 klate kito.

School Of Tots said...

TQ Syed Ahmad Fathi for dropping by. The Red Warriors got to do what The Red Warriors got to do. Til next year lets The Red Warriors live in piece.

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...