Thursday, April 06, 2006

Happy Birthday To Me

42 tahun sudah aku hidup di bumi Mu
baikkah aku ini? terukkan aku ini?
dalam mensyukuri segala nikmat Mu
selamat hari lahir kepada aku
tarikh lahir ku ini rupanya
hampir benar dengan kelahiran Rasulullah
yang kini sudah berusia 1480 tahun
dan aku kini 42 tahun
1438 tahun beza umurku dengan Rasulullah
Ya Allah aku bermohon kepada Mu
berkatilah sisa-sisa hidupku ini
permudahkan segala urusanku
hidupkan aku ini dengan iman
dan matikan aku juga dengan iman
hanya pada Mu lah aku berserah
lapangkan dadaku dan tenangkan jiwaku
sihatkan aku dan murahkan rezkiku
kayakan mindaku dengan ilmu dari sisi Mu
sembuhkan aku dari sebarang penyakit hati
aku ingin jadi hamba Mu yang baik
kalau Rasulullah kekasih Mu dipanggil
mengadap Mu tika usianya 63
bermaknanya aku cuma ada sekadar
21 tahun lagi di alam fana ini
sebelum berhijrah ke alam barzakh itu
meninggal segalanya kecuali
amal jariah ku
ilmu bermanafaat ku
dan doa anak-anak soleh ku
aku berharap Ya Rabbi agar
amal kebaikanku melebihi dosa-dosaku
untuk pergi mengadap Mu
sebagai hamba yang Engkau redhai.

amiin.
5 apr 2006.

No comments:

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...