Saturday, April 17, 2010

Hangat di KKB


Saya bertolak dengan anak sulong sekitar pukul 9 pagi ke KKB. Member anak dah datang jam 4 pagi lagi dengan bapak dia dari Sabak Bernam, memberitahu orang dah sesak kat KKB. Saya pun ikut jalan Ampang Pecah. Terpaksa parking kereta 1 km dari pekan KKB. Oklah seronok jugak beramai-ramai berjalan ke pusat penamaan calon. Penyokong PR berpusat di kawasan pekan dan lereng bukit jalan utama. Penyokong BN pula tertumpu di kawasan Bangunan Umno dan jalan berdekatan masjid KKB. Anggota2 FRU dan Polis pula mengawal keadaan. Aura hari penamaan calon memang terasa. Suasana penuh warna-warni.Sorak-menyorak berselang-seli antara kedua-dua pihak BN dan PR. Hangat di KKB sudah mula meresap ke Kerling, Hulu Bernam, Batang Kali, Serendah, Bukit Sentosa, dan kawasan2 yang sewaktu dengannya. Pengundi Hulu Selangor akan didedahkan dengan pelbagai isu dan senerio. Namun yang hak itu tetap hak dan yang bathil itu tetap bathil. Sama2 lah kita fikir. Semoga rakyat sama2 berpakat membuat pilihan yang tepat. Pakatan rakyat yang kuat akan menjana perubahan bukan saja di Selangor malah memberi isyarat arah tuju dan hasrat rakyat seluruh negara menjelang pilihanraya umum yang bakal berlangsung dalam 2-3 tahun nanti.







































2 comments:

mamadou said...

Dear SoTs

Dou you think that philosophy and message of PR have reached and accepted by the people of HS

In your opinion, PR or Bn will win this snap election?

sot said...

Thanks mamadou for your constructive comment.

After attended almost nightly for the past two weeks PR's ceramah, I can sense that the people in HS are really putting hope for the new era of politics of PR to really counter what BN has to offer, or what BN has done for the last 52 years.

HS snap election is a significant point to trigger a process of PR taking over federal government in the next general election (quite ambitious but not impossible). If only PR can create that momentum with a good result here. My assessment, candidate wise Zaid of PR is superior than Kamalanathan of BN at all level.

It is not a level playground because BN control the media with all the propaganda but still it will be a close fight and my prediction God willing, Zaid to win by 729 votes majority. Jazakallah.

ISU PENDIDIKAN

Saya terbaca sebuah posting yg sangat baik yg berupa luahan rasa seorg guru yg dedikasi perihal sistem pendidikan di sekolah yg sudah acap k...